söndag 20 april 2014

Återbruka mera

 Efter att ha gått med i en facebook-grupp som heter "Återbruka mera" har jag massor av projekt på gång. Soffor av lastpallar verkar vara nåt som nästan alla vill göra nu. Mina lastpallar ska jag måla svarta och har redan inhandlat många kuddar och kuddfodral, måste ännu köpa madrasser och snyggt tyg till.



 Kuddfodral har jag sytt av gamla jeans. Dom kommer jag inte ha i lastpallssoffan tror jag i alla fall, färgen passar inte riktigt in med det andra jag tänkt mig.
Annat jag hållit på med efter inspiration från fb-sidan är: målat ett gammalt soffbord vitt, håller på att måla en hörnhylla vit (jobbigt då man måste vänta tills det torkat så man får måla en gång till). Jag har även testat på tygtryck och det var skoj, vet bara inte riktigt vad jag skall trycka på och vad jag ska ha det till. ;) Jag har länge samlat gamla vinkorkar och nu ska dom bli en tavla.


Krokusen blommar vid sommarstugan nu. Glad Påsk alla!

Uppdatering: Så här blev soffan då den blev klar: Soffa av lastpallar.

3 kommentarer:

  1. Jag är en stor vän av återbruak saker. Fick mig ett gott skratt åt din nya sittgrupp gjord av lastpallar. I min första studentlägenhet använde jag just lastpallar till både säng och soffgrupp. Tänk att allt kommer igen på något sätt. Åsså gillar jag fina jeanskuddar - du är himla duktig måste jag säga:-)

    SvaraRadera
  2. Lycka till med ditt lastpalls projekt! Jag tror det kommer att bli jättefint! :)

    SvaraRadera
  3. Så kul att få skapa kreativt och samtidigt hjälpa till med miljön genom att återbruka istället för att köpa nytt!

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails